Spelar inte längre någon roll

2014-01-09 11:22:22
 
 
 


Min energi som jag trodde var påväg tillbaka har försvunnit igen. Jag har inte haft några problem med att tro på mig själv men jag är tydligen så liten nu för tiden att jag inte ens ser mig själv. Jag har sån ångest för den här skolan att jag inte får någon luft, och så har jag det jättejobbigt med pappa. Det är skitjobbigt och det är liksom inte bara att "rycka upp sig och tro på sig själv, alla har det jobbigt" för mig. Det är inte så! Jag bär på något jättehemskt och det är fan inte synd om mig, det vet jag och har aldrig sagt men jag mår verkligen jättedåligt just nu och skulle jag haft tid hade jag lätt gått och pratat med någon, en psykolog eller liknande för att få lite tips på hur fan man ska tänka och lägga sin energi för att inte kippa efter luft när det är som tuffast.
Jag klarade ju inte tentan i december, sen kom den hårda smällen från läraren som skällde ut mig på saker som inte är sant, och så har det hänt riktigt tuffa personliga saker senaste tiden. Allt detta, det blir för mycket, bägaren rinner över. 
 
Iallafall, den här jävla tentan som förföljer mig, som jag har omtenta i på lördag, om jag inte klarar den så får jag inte fortsätta läsa. Jag får inte fortsätta på nästa kurs utan måste tenta om igen och jag får söka kursen igen, nästa år. Samtidigt som jag läser en annan kurs. Men grattis, jag applåderar, vilket smart drag den människan drog som beslutade att kurs 2 bara kan läsas om studenten innehar 7,5 poäng från kurs 1. Jag har hittills 2 poäng i kurs 1, som är en presentation jag klarade, sen om jag fixade tentan i tisdags vilket jag ber till gud att jag gjort, den är 2,5 poäng, då har jag 4,5, sen måste jag fixa tentan på lördag som är på 3 poäng. Men om jag inte fixar nån av dem eller bara en, då är det kört! Jag måste måste måste fixa den på lördag, då har jag 7,5 poäng om min grupp får godkänt på presentationen på torsdag som är på 2,5 poäng och den fixar vi såklart, då klarar jag det, men om jag kör på den på lördag igen men klarat den i tisdags då fattas det en halv jävla poäng! För processportfolion på fem poäng kommer nog inte hinna in i systemet innan nya kursen börjar och då spelar det ingen roll om man fixat den. 
 
Alltså ni hör ju, lärarna hinner inte ens själva lägga in poängen för tidsbristen och ändå ska vi klara poängen för att få fortsätta läsa? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0