Förkylning

2014-01-23 10:07:17
 
 
Åh över natten har jag blivit förkyld. Vaknade av att Daniel väckte Emilia som inte ville upp, men de gick upp iallafall, tomt att somna om utan en liten nästipp tätt mot min men somnade gjorde jag iallafall. Vaknade av att Daniel stod med frukost och kaffe och en alvedon, jag mumlade tidigare att jag hade så ont i huvudet. Så med frukost i magen från sängläget blev allt så mycket bättre, tack älskling!
 
Nu sitter jag här med kaffe och tittar på Efter tio och kikar igenom kursplaneringen för nya engelskan som började igår. Mina böcker har dock inte kommit än, vad i... får springa ner och låna Alice i underlandet på biblioteket om de inte hinner komma fram. Alltså under dessa få rader har jag nysit fem gånger. Åh, härligt, jag som har två jättelånga pass på jobbet i helgen. Fast det är såna där bra pass, jag älskar att gå dag, det är lite jobbigt att gå upp på morgonen och lämna två sussande hjärtan i en varm säng, men sen när man står där så är det så mysigt att öppna. Det är så lugnt och fint på jobbet och man fixar lite grönsaker, tar fram bröd, planerar bemanning och tänker hur dagen ska bli. Sen kommer all personal och alla gäster och man säljer mycket och sen vips kommer kvällschefen och jag får gå hem! Så himla bra pass. Hoppas det går smidigt i helgen!
 
Idag ska vi som sagt till Lek och buslandet i Örebro, jag ska ta på mig träningstajts så jag kan hänga med i 2,5åringens tempo, återstår dock att se vad förkylningen säger om det, haha. Trevlig torsdag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0