När det känns tungt

2013-09-30 10:57:12
När det känns tungt, när det känns som att allt ska bäras utav mig och det känns som att inget jag gör är bra nog och att jag aldrig kommer att klara av det här, då tänker jag på de som tror på mig. Jag vill först och främst inte göra mig själv besviken och misslyckas, men jag vill också inte göra de som stöttar mig besvikna. Du är den viktigaste personen i ditt liv och det är viktigast att du alltid ser dig själv som det! Allting är möjligt, jag lovar, det låter som en klyscha men vill du så kan du! Det finns inga gränser i ditt liv, det är du själv som sätter gränserna.. och hur långt nere du än är så finns det alltid en väg upp. Även hur svårt och hårt det än känns så sluta aldrig att kämpa för det kommer en tid när allt känns lättare, ljusare, klarare. Den tiden är kommen snart. Denna tid när jag ser en färgglad och klar höst istället för en med regninga, gråa och deppiga dagar med mycket tankar. Vänd dina tankar till något bra. Välj dina konflikter, men våga samtidigt säga ifrån om du känner att något känns väldigt fel. Stå på dig. Ta för dig i livet. Unna dig saker när du gjort något som känts jättejobbigt innan, för då blir uppgiften något lättare att genomföra. Beröm dig själv när du är klar. Beröm dig själv för att du inte ger upp. Våga även ha dåliga dagar när allt känns skit. De dagarna behövs för att uppskatta de dagar som är bra. Här kommer livets kanske bästa mening: Skit i vad alla andra gör och vad de tycker om dig, för det är inte centralt eller viktigt i ditt liv. Du lever för dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0