Ordning

2013-11-16 22:19:58
Godkväll! Åh vad jag önskar att jag slapp jobba inatt och kunde få gå och lägga mig istället. Suck, men det är ett par timmar kvar till jag börjar så jag hinner faktiskt slappa ett tag till. Jag har tittat på Så mycket bättre och druckit en av livets bästa drycker (cola zero) och ska nu dricka livets absolut bästa dryck (kaffe) så att jag håller mig vaken inatt, haha. Imorgon ska jag sova lääänge och vid tolvtiden ska mamma och jag tvätta våra bilar, och sen jobbar jag ett kvällspass på jobbet, ett par timmar bara så det är skönt! 
 
Förresten så börjar jag och Emilia komma iordning här hemma nu. Jag känner mig mer och mer hemma för varje dag och jag längtar till jag får upp alla gardiner och småplock, saker som gör en lägenhet till ett hem. Vardagsrummet är väl det rummet som är minst klart, jag vill ha en fåtölj till soffan, en sittpuff, ben till tv-bänken, en hylla längs med sängen och en matta under soff/fåtöljgruppen, men samtidigt vet jag inte om jag vill ha det så heller plus att eftersom jag är student så ska jag tydligen lägga ner mina pengar på tråkiga skolböcker...haha åh vill bara vara klar med den där utbildningen. Himmel vilken tid det tar, men det är bra det med eftersom man utvecklas längs vägen. Jag känner ibland att jag inte alls är samma person som för ett år sen, men samtidigt är jag ju det, bara att jag mognat ännu mer och växt i mig själv..
 
Hur som helst så trivs jag bra med mitt nya hem. Den här lägenheten, den är verkligen jag. Det är verkligen Louise här. Det är en lägenhet i gammal stil med höga lister längs golven, fina dörrkarmar, högt i tak och allt är ljust, nytapeteserat, nymålat och fina golv, gamla beslag på dörrar och framförallt ett vitt kök med mörkt golv, något jag alltid velat haft. Höga fönster och en fantastisk planlösning. Det är inte direkt svårt att mysa här eller att bo in sig. Det jag funnit till en nackdel är förvaringsutrymmena som inte är så skrytsamma men med rätt planering så går det med. Nära stan, nära jobbet, smidigt att ta sig till motorvägen och Örebro, nära min familj och nära dagis och alltså det absolut bästa måste väl ändå vara att huset är nästintill rosa och med en "snirklig" balkong över porten. Åh, ni hör ju, ni som känner mig, en riktigt "shabbychic" lägenhet, perfekt för citychica Lollo, haha.
 
Nuuu hör jag att min söta lilla kaffebryggare är klar. Jag tänkte förresten ta fina bilder på hemmet när gardiner sitter uppe, och lägga upp här, det kommer väl om en vecka eller två, min fina och duktiga mormor ska hjälpa mig sy dem. Stort tack mormor! 
 
Min styrka i livet, utan tvekan! Utan dig är jag inget. Emilia är lämnad hos sin pappa lör-mån och jag saknar henne efter ett par timmar. Ses på måndag morgon mammas skatt!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni har så fint ni två

2013-11-16 @ 23:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0