Pausa...skriva...pausa...skriva

2013-01-15 09:02:51
Haha det är typ så det är i mitt huvud just nu, jag skriver ett stycke, surfar lite på nätet, skriver lite till, suckar, ser över referenser, suckar, surfar lite, bloggar, dricker mer kaffe, skriver lite till... vill bara vara klar med skiten! Usch jag vet inte vad som är värst, en tenta eller ett paper (ungefär som en liten uppsats, 1200 ord) men jag tycker ju om att skriva, så jag föredrar nog paper ändå. Det som är läskigt den här gången är att två andra studenter ska läsa min text och sen kommentera den, fy vad hemskt. Fast egentligen borde jag inte vara nervös eftersom att grupp 13B är bäst, hihi! 

Jahapp, loppan är lämnad på dagis, pappan tar igen sig efter tidig morgon (jag fick sova till strax innan vi skulle gå, jippi) och jag sitter som sagt här med den här uppsatsen.. men vet ni vad, jag ska minsann vara klar med den till klockan tolv för vid två ska jag iväg och få håret klippt av bästa Nathalie! Vågar jag så klipper jag riktigt kort i nacken och sparar så långt det går framåt, så det blir en ordentlig page! Mitt hår går liksom inte att spara ut, det bara går av och blir tunt. Jag har inte den kvalitén på mitt hår så jag hoppas innerligt att Emilia får pappans hårgener, tjockt och fint hår, jag har liksom inte så mycket att erbjuda på den fronten, haha. Så nej idag ryker en decimeter eller två så det blir fräscht och kort igen! Går ju alltid att spara ihop till en förlängning när det är dags för bröllop, haha. 

Igår var jag iväg på lunchpass på lagret och jag har även köpt mig ett halvårskort, så himla, himla skönt att få in träningen i vardagen igen även om det blir lite dyrt. Jag har tänkt att komma iväg två gånger i veckan som standard och då menar jag pass, jag tränade cxworkx igår och det var helt underbart och så jag! Kändes verkligen som något jag kan bli duktig på och tycka om, så det är givet nu en gång i veckan samt indoor, en favorit från förr. Så de passen är mina favoriter, sen tänkte jag varva det med löpning utomhus samt lite gym på helger eller när jag känner att jag inte hinner boka upp mig en specifik tid. Tänkte prova trx någon dag också men vill nog vara lite mer i form först och ha lite styrka samt kondition så jag klarar av hela passet, hört att det ska vara tufft!

Får se om jag tappar något kilo eller två på kuppen också eller om jag kanske ökar, jag vill ju gärna ha lite plattare mage och tonade armar, så jag hoppas på att min kropp är lite mer vältränad i början på sommaren, fast det är inget mål så jag känner ingen stress, vill bara bli av med lite energi samt få energi! 

Igår fyllde även min mamma år, jättemysigt kalas där jag höll karaktären och drack kaffe med hallon och grädde till, supergott. Fast det är inte så svårt att hålla karaktären när man inte tål det som bjuds, jag har blivit så himla känslig mot mjöl, vet inte om det är en konsekvens av mina matproblem för ett par år sedan men något är fel iallafall när det gäller bröd, tårtor, muffins osv. Så bröd av alla slag är uteslutet ur min kost. Finns ju så mycket annat gott att äta! 

Nej ni, vänner, uppsats var det! Och vet ni vaaad idag får jag lön för allt slit föregående månad, ska bli så skönt att kunna lägga undan lite till semesterkassan! 


Gårdagens mamacita påväg till gymmet!

Kommentarer
Postat av: Mammut

Roligt att läsa, och tänk vad bra om Daniel även får sommarjobb i sommar, då blir ju semesterkassan ännu större. Kram på Er

2013-01-15 @ 10:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0