Mamma och Emilia

2013-04-14 19:11:13
Hej på er! Pappan är bortrest i helgen till Norge och hälsar på sina två bröder som snart flyttar hem igen. Riktigt kul för alla fyra bröder att ses! Jag och Emilia kunde inte följa med eftersom jag jobbar som vanligt. Insåg att jag jobbat varje helg utom en sen november, det är ett tecken på att man trivs på sitt jobb! Denna helg har jag gått öppning fre-sön, så himla skönt pass, bästa passet, lätt! Går dit på morgonen, förbereder allt, fyller upp allt, ordnar, fixar, städar, donar, tar hand om gäster och sen pang kommer rushen och sen städning efter den och vips så är klockan tre och jag får gå hem! Så himla skönt alltså. Har gått jättebra i helgen verkligen. Hade förberett mig på kaos då det är tivoli i stan men nejdå en helt normal helg. Så roligt!
 
Iallafall, jobbet har som sagt gått över förväntan och plugget har hamnat lite åt sidan då jag är själv med loppan i helgen eftersom pappan är bortrest. De åkte lördags morse och kommer hem söndag eftermiddag/kväll. Igår sov Emilia hos sin farmor (hade hon inte behövt men hon ville så gärna ha henne) och jises så mycket beröm hon fick, lilla tjejen, vad glad jag blir att allt gått så bra! 
 
Imorgon ska vi på mys hos loppans mormor på fm, sen hem för lite lunch och vila och på em vidare till Örebro för dejt med Ronja och så ska jag shoppa lite smågrejor till Emilia då. Nya vårskor står på listan och eftersom vagnen kom i fredags måste jag såklart prova den! Nu njuter jag av lugnet, Emilia sover sen en kvart tillbaka och jag sitter i en ren soffa i ett nystädat hem och det finns ingen disk heller. Kan inte beskriva harmonikänslan! Ska läsa lite kurslitteratur som jag hamnat efter med och sen blir det sängen om inte allt för länge. Kramar! 
 


Mammas lilla hjälpreda!

Kommentarer
Postat av: Anonym

❤❤❤❤❤❤❤❤

2013-04-14 @ 23:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0