Student

2012-09-03 23:08:01
Hej på er. Har försökt mobilblogga idag men det har inte fungerat! Idag har det varit fullt upp med kursintroduktion, träffa lärare och mina studiekamrater och hitta rätt inne på Campus. Det har varit så himla roligt! Har suttit hela kvällen och läst igenom studiehandledningen, laddat ner allt som finns tillgänglit på internet (skollagen, socialtjänstlagen osv) i PDF filer och lagt på ett USB så att jag kan ta med mig det till biblioteket imorgon och skriva ut dem och sedan ha de viktiga pappren i en fin mapp. Ska kolla Campusbokhandeln om de har lite bra priser hihi. Åh just ja jag har tittat på webföreläsningen också som vi fick information om idag så den har jag sett samt skrivit anteckningar.. Åh vad roligt det här är! Samtidigt som det känns jätteläskigt, speciellt när föreläsningsrösten sa "Eran lärarutbildning startar när ni förstår konceptet att tänka, skriva och läsa vetenskapligt" Åh herrejises tänkte jag och mina två hjärnceller då, hur sjutton ska jag klara det här.... och i nästa stund är jag helt inne i vad hon menar, så ja, jag är nog med på tåget iallfall! Mitt studieval känns självklart och väldigt rätt.

Har precis skrivit in ytterligare två veckor på Emilias dagistider, himla skönt att ha det gjort nu hela september. Såklart mamman har skrivit allt för hand på ett papper också vem som ska hämta och lämna samt vilka tider, så det inte blir några missförstånd här på de stressiga morgonarna som kommer vara här framöver... Hjälp vilken vardag vi får sen när en trotsig 1,5 åring inte vill ha på sig vinteroverall och vi ska iväg till jobb och universitet. Jaja det tar vi då. Nej ni nu kommer mannen i mitt liv hem vilken sekund som helst, känns såå bra att jag är klar med allt plugg som varit idag så vi kan se lite på tv innan det blir sängen. Kram på er!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag förstår precis vad föreläsaren sa!!! Kritisk granskning för att se om artiklar är vetenskapliga och evidebsbaderade. Sååå roligt! Lycka till med allt nu

2012-09-04 @ 07:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0