Plugghörnan

2012-09-04 19:44:55


Såhär ser det ut på Såningsvägen precis i detta nu. Sitter i min lilla plugghörna i sovrummet och har precis skrivit över anteckningar från ett skrivblock till ett annat (köpt ett nytt, det andra var så jobbigt) och så ska jag börja läsa en bok som ska vara utläst till fredag men redan i innehållsförteckningen så känner jag att jag redan vet boken eftersom föreläsningen handlade om samma sak så jag läser den nog bara lite lätt! Tänkte skriva lite anteckningar och sådär. 

Blir mycket studieprat i denna blogg nu ett tag men det är så min vardag ser ut just nu! Emilia har lärt sig lite nya grejer som är så roligt, till exempel vet hon vad orden "trött", "hungrig" och "sova" betyder osv. Jättemysigt! Inga ordentliga steg har tagits än och inte heller intresse av att stå själv.. men jag vet att hon kan men jag är inte speciellt ivrig på att hon ska gå, det kommer när det kommer. Både jag och Daniel gick sent. Iallafall, nu sover hon sen en ilsken kvart tillbaka och jag kan äntligen koppla av med ett glas cola och börja plugga lite! Himla skönt att jag inte behöver ha så mycket tid på universitetet de veckorna Daniel går kväll, eftersom jag får så mycket egentid när Emilia sover. När Daniel går dag kommer jag vara kvar på universitetet så jag kan läsa eftersom jag läser bäst själv, utan att någon annan är hemma. Fast såklart jag kan läsa när Daniel är hemma också, men jag tror ni fattar! 

Imorgon ska jag in till universitetet vid nio för att träffa studiegruppen och efter det hem och fortsätta lite med boken antar jag, torsdag ska jag nog inte åka in alls utan bara förbereda mig inför seminariumet här hemma medan Emilia är på dagis och pappan jobbar. Sen är det fredag och sen helg. Trevlig kväll på er.

Kommentarer
Postat av: Mammut

Ser ut som vi bodde på Skogsrundan och jag pluggade

2012-09-04 @ 21:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0