Tröttis

2012-10-17 21:09:05


En bild på vår hall, som består av x antal jackor, skor, stövlar, mössor, vantar, ja jises! Har iallafall hängt upp de jackor som används nu men känner jag mina hjärtan rätt så är det 48 jackor där om två dagar ändå.. Okej det är inte det lilla hjärtats fel att det blir så men pappan däremot är rätt duktig på att lägga saker överallt och ingenstans, tur att jag älskar honom så mycket! 

Åh vad skönt att det redan är onsdag, det betyder att det bara är två dagar kvar till det är helg och jag är ledig i helgen som det ser ut nu iallafall. Lagt in intresse för jobb så kanske blir inringd! Har idag varit på praktik och Loppan har varit hemma från dagis idag med men har varit sig själv på kvällen utan sömnproblem eller gnäll så jag tror att hon kommer iväg imorgon, ska höra med pappan vad han tycker. Emilias mormor har varit med henne på em idag så pappan kunde åka till jobbet. Sen har loppan fått sig ett bad, mamman har dammsugit, moppat golv, dammat, bytt sängkläder och organiserat garderober (och hallen), himla skönt! Någon matlagning har dock inte hunnits (eller jo men ingen ork) med idag så det blir skolmat för mig imorgon och någon form utav matlåda till pappan på jobbet. Storhandling på schemat imorgon efter praktiken, får se hur det går med Liten.. nu när hon börjat gå så vill hon ju inget annat men det är inte alltid mamman vill ha med alla saker som Loppan vill ha med i vagnen. Äsch jag sätter henne i sitsen så får hon väl sitta där med ett russinpaket eller något så kanske det funkar! 
 
Nej nu ska jag koka mig en kopp te och ta mig en kvällsmacka och mysa framför tvn. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0