Första praktikdagen

2012-10-08 19:32:39


Trött liten imorse.
 
Hej på er! Idag har jag haft min första praktikdag som lärarstudent. Det var jätteroligt verkligen och så himla skönt att jag känner att all litteratur vi läser, det är verkligen värt det! Bortsett från att jag svimmade har dagen varit kanon! Jag har nämligen lågt blodtryck och får lätt blodtrycksfall och då svimmar jag. Puh vad otäckt det är även om jag borde vara van vid det här laget! Så nu är jag back on track med träningen, imorgon börjas det! Dock bara vanlig träning och inget annat denna gång. Ska bli roligt! 
 
Det tar mig ca en timme att köra till skolan från Karlskoga så det är en liten bit men jag trivs iallafall bra på skolan hittills! Engagerade lärare och duktiga elever som är så himla söta och snälla. Längtar redan till imorgon även om det innebär tidiga morgonar ett tag framöver. Lämnar loppan på dagis vid sjusnåret och hon hämtas av sin pappa vid tre, veckorna han går kväll lämnas hon av pappan vid halv elva och hämtas av mig runt fyra, så dagistiderna är också helt okej ändå. Det är ju såhär vardagen ser ut! Längtar dock otroligt mycket efter min lilla tjej som jag såg senast imorse.. Måndagar och torsdagar går vi jättesent, till halv fem, så Emilias mormor/farmor får mer än gärna hämta på dagis de dagarna! Hihi
 
Nä nu ska jag återgå till min choklad och titta på Friends med bästa älskling. Älskar vardagskvällarna. Kram!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är viktigt som student att få en bra praktikplats och handledare som är villiga att lära.

2012-10-09 @ 12:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0