Soffköp

2012-07-13 21:39:22
Hej på er mina vänner. Idag har jag investerat i en ny soffa från Europamöbler. Eller ja investerat och investerat, den ökar ju inte direkt i värde med åren men jag kommer ha den i flera år så på så sätt är det en investering! Det blev en bäddsoffa med två devaner och "sovytan" är 160 cm bred, så den är helt okej! Köpte med två ordentliga bäddmadrasser som jag kommer att förvara i devanerna, det går nämligen att öppna dem och lägga saker i, helt perfekt. Får den hemburen och monterad cirka en dag efter att jag får lägenheten! Helt underbart alltså. Så nu är faktiskt alla möbler klara till flytten, nu är det bara köksapparater och gardiner kvar, så nu kan jag släppa flyttförberedelserna ett tag. Så skönt.

Det jag istället går och funderar på nu är om jag ska studera på universitetet i höst eller inte, jag kom in på en av de utbildningar jag verkligen, verkligen vill läsa men nu är jag osäker på om tiden är rätt, kör jag på för hårt i allt som hänt i mitt liv och behöver jag landa lite i min nya vardag och jobba ett tag eller ska jag tacka ja och utbilda mig till något jag verkligen vill bli och "få det gjort" medan Emilia är liten? Ja ni, tur det är två veckors betänketid.. 

Nu väntar jag på att mamma ska komma hem, längtar efter henne. Åh hämtade Emilia idag, det om något är lycka och kärlek! Har henne idag till söndag eftermiddag, sen ska hon till pappan söndag till tisdag och onsdag till söndag är hon hos mig för då drar vi till Öland med Helena, Jonas, Ellen, Siri och Svea! Så himla roligt. Längtar jättemycket. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0