Lunch

2012-08-14 13:22:51
Ja det är inte ofta en mamma får äta lunch i lugn och ro! Frukosten brukar vara hyffsat lugn i och med att loppan är nyvaken och hungrig då = äter bra och krånglar inte, men lunchen, då är hon trött inför vilan och otålig på att bli mätt av maten så då får jag antingen äta innan eller efter henne. Men idag är hon på inskolning på dagis så jag fick lyxen att äta själv framför Friends. Vad har jag hunnit med idag då? Jo jag har lämnat ettåringen på dagis, skruvat ihop skötbordet (syns på bilderna från Emilias rum) dammsugit, dammat och moppat golv (gjorde rent under soffan i vardagsrummet, jäklar vad mycket damm det samlas där, bästa känslan efter när allt är borta!) och så har jag tvättat det sista ur smutstvätten så nu är tvätthinken tom. Nu när vi slipper byta på Emilia i badrummet (ovanpå tvättmaskinen, trångt) så har jag ställt tvättmedel, sköljmedel och min sminkväska där, så jag är på jakt efter en fin tvättburk i plåt. Undrar om Vita rum och Hus no 4 har? Åhh, glad jag blev nu, en anledning att gå in där hihi! Kanske får med mig mannen i mitt liv dit sen efter att vi varit på fika hos min faster.. Nej oj vad klockan sprang iväg, måste hinna  göra mig klar inför dagishämtning och sen fika. Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0